Tijd vliegt! - Reisverslag uit Ivoryton, Verenigde Staten van Gianna Paulussen - WaarBenJij.nu Tijd vliegt! - Reisverslag uit Ivoryton, Verenigde Staten van Gianna Paulussen - WaarBenJij.nu

Tijd vliegt!

Blijf op de hoogte en volg Gianna

23 Juni 2015 | Verenigde Staten, Ivoryton

Wat vliegt de tijd als je het leuk hebt. Er zijn nu al twee weken voorbij en sinds gisteren heb ik dan eindelijk kindjes gekregen! Ik heb er nu drie en volgende week zijn het er zes! Oriëntatie week ging zo voorbij! We hebben echt van alles gedaan! Kanoën/overnachting trip, met onze broeder unit reservation. Dit is wat we ook met de kinderen gaan doen en het was te leuk! Slapen onder de sterren, zelf je eten koken en iedereen gewoon beter leren kennen. Deze week hebben we een hele boel geleerd over onze unit! Wat je kan verwachten, wat er van je verwacht wordt en hoe alles te werk gaat. Vrijdag hadden we staff day OFF! Lekker dagje was dat, we zijn naar het strand geweest en gaan winkelen in een van de grootste malls van Amerika. Alles hier is gewoon tig keer zo groot als in Nederland. De mensen zijn zo vriendelijk en ik heb echt geboft met mijn mede counselors in de unit. Het zijn stuk voor stuk zo'n schatjes.
De werkwijze hier op kamp is dat de kinderen op de eerste plaats komen en je alles voor ze over moet hebben. Onze unit heeft zo zijn eigen regels; elkaar niet pesten, op tijd komen bij het ontbijt, de lunch en het avondeten, niet rennen, plezier maken, altijd dichten schoenen dragen behalve als je naar het strand gaat. Voor ons gelden dezelfde regels en privacy gevoelige regels. Bijvoorbeeld niet praten over je persoonlijke leven praten, niet toevoegen op socialmedia, geen opgepast taalgebruik gebruiken etc.
Deze week heb ik ook iets bijzonders geleerd! Iets wat ik al heel lang had willen 'leren'. Ik vind dat je altijd je zelf moet zijn ondanks wat dan ook, en dat zeg ik ook altijd tegen andere!! Alleen soms vind ik het zelf heel erg moeilijk, en vooral nu met de Engelse taal. De verhalen die gedeeld zijn door de counselors die hier al vaker geweest zijn, inspireerde mij! Het waren zo'n mooie verhalen en kwam wat emotie bij te pas. Deze verhalen werden geleerd onder de counselors bij de sharing circle! Ik wil dit doel bereiken aan het eind van mijn stage. Vriendschappen bouw je elke dag meer op, doordat je zoveel samen met elkaar bent. De vriendschap groeit met de dag, je maakt hier vrienden voor het leven.

Contact en relaties met de kinderen heb je nog niet echt, omdat ze hier net pas zijn! Maar het zijn stuk voor stuk schatjes! Er zijn hele leuke activiteiten gepland; date night met onze broeder unit, secret buddy, dance night, avond activiteiten etc. De meeste kinderen zijn van de 'omgeving' en sommige van het buitenland. Zo hebben wij een meisje uit Spanje! Ze komen hier om nieuwe vriendschappen aan te gaan, of omdat hun ouders moeten werken. Ze hebben hier heel lang vakantie, dus dit is een van de dingen die ze kunnen doen tijdens hun vakantie. Meeste meisjes beginnen nu net met oeee ik vind die jongen wel leuk en beginnen met echte vrouwen dingetjes. Haartjes netjes doen op kamp, toch een beetje make uw dragen, honderd keer per dag omkleden! Hier moet je gewoon van genieten, je ziet ze met de dag groeien. Deze meiden zijn hier nu voor 4 weken of langer. Dus in die 4 weken zie je ze echt groeien. In mijn tent ga ik deze week een Bucket list maken voor deze zomer!

  • 23 Juni 2015 - 06:30

    Pierre Paulussen:

    Gianna, je moeder was weer niet blij dat het geluid van de telefoon op het nachtkastje aanstond. Maar het gelezen verslag is dit nu dubbel en dik waard. Geniet van je tijd daar en maak er iets moois van (dat gaat zeker lukken). Liefs en dikke kus, papa.

  • 23 Juni 2015 - 18:39

    Mireille Paulussen:

    Leeve, wat een mooi verhaal was dat! Ik moest ff zoeken voordat ik jouw verslag kon lezen. Helemaal geen probleem dat je 's nachts een app stuurde hoor!! Wij waren ook maar net in bed. Hier gaat alles zijn gangetje. Het is wel stil in huize Paulussen zonder jou. We hebben er vandaag een loge bij, Loekie de poes. Zij logeert hier voor een aantal dagen. Hopelijk eet Beer haar niet op!! We laten haar langzaam wennen. Ze slaapt bij Laura. Nog heel veel plezier en succes met de kiendjes. Dikke kus van ons allemaal xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gianna

Actief sinds 01 Juni 2015
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 2168

Voorgaande reizen:

01 Juni 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Juni 2015 - 02 September 2015

Amerika 2015

Landen bezocht: